به گزارش ندای اصفهان،احسان صنعتکار با اشاره به تصویب سند 2030 اظهار داشت: در سال 94 دولت اهداف هفده گانه توسعه پایدار 2030 سازمان ملل را امضا کرد و اواسط سال گذشته با ابلاغ مستقیم معاون اول رئیس جمهور کارگروه ملی آموزش 2030 تشکیل و اندکی بعد سند آموزش 2030 را که بیش از 350 صفحه بوده و حدود 70 صفحه آن درباره آموزش و پرورش است، رونمایی کردند.
وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که دولت به صورت سرخود و بدون اطلاع نهادهای مربوطه مثل مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و در نهایت مخفیکاری تعهد داده و اجرا هم کردهاند و بعد از مدتی که آشکار شد آقایان آمدند و گفتند ذیل سند تحول و اسناد بالادستی این سند عملیاتی خواهد شد.
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان ابراز داشت: حال سؤالی که پیش میآید این است که اگر واقعاً حقیقت این است چرا آقایان از ابتدای کار شفافسازی نکردند، مگر آنها که حقوقدان هستند نمیدانند که برابر با اصول 77 و 125 قانون اساسی و همین طور نظریه استفساریه شورای نگهبان، مقاولهنامهها، عهدنامهها و به طور کلی هر معاهده یا توافق حقوقی بینالمللی تعهدآور باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
صنعتکار گفت: در دولت برای امور بسیار مهم و آنی،کارگروه تشکیل نمیشود و گزارش نمیدهند ولی چگونه برای این سند 30 کارگروه تشکیل داده و 18 نهاد و وزراتخانه را درگیر کردهاند و به سرعت گزارش کار به نهادهای بینالمللی دادهاند؟
وی تصریح کرد:جالب است بدانید که این سند را هیچ دولتی در آسیا و اقیانوسیه قبول نکرده ولی دولت فخیمه ما داوطلبانه و آن هم به این سرعت همچون قضیه برجام اجرا کرده است، معلوم نیست حضرات چه تلاشی در کسب رضایت غربی ها دارند و تازه طرف غربی هم به خاطر این سرعت عمل ایران، از ما تقدیر هم کرده است، یعنی آن ها هم باورشان نمیشده است که ایران به این شکل عمل کند.
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان بیان داشت: باید گفت حتی خود مسؤولینی هم که این اقدام را انجام دادهاند نمیدانند اصلا عنوان 2030 چیست؛سند است، بیانیه، تعهد و یا چیز دیگری و این در سخنان آنها کاملا مشهود است.
صنعتکار ادامه داد: اصلا با وجود اسناد بالادستی مثل «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «سند برنامه درسی ملی» و «سند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری» چه نیازی به 2030 با این همه اشکالات وجود دارد که بخواهیم 2030 را با آنها انطباق دهیم، اگر نخواهیم بگوییم خیانت واقعا حماقت و ساده اندیشی بعضی مدیران دولتی، تبعات سختی برای نظام تعلیم و تربیت خواهد داشت چرا که سند با مبانی دینی ما منطبق نیست حتی اگر در برخی از موارد در ظاهر شباهتهایی داشته باشد.
وی اظهار داشت: طبق 2030 عدالت جنسیتی برابر است با تساوی جنسیتی و این یعنی اختلاط مدارس و رفع حجاب و بحث نقش مادری یا در قسمتهای دیگری از سند که احترام به رفتارهای متفاوت را به میان میکشد مستقیما به همجنسگرایی مرتبط است و یا تضمین صلح بدون خشونت که عرصه بسیج در ایران را میخواهد تنگ کند.
این دانشجوی بسیجی گفت: در قمست دیگری از 2030 مستقیما بحث کاهش جمعیت را ما قبول کردهایم، انگار مسؤولان یکبار هم دقیق نخواندهاند که این سند را نماد حرکت هوشمندانه جمهوری اسلامی میدانند؛ آیا این حرکت هوشمندانه است که طبق سندی که امضا کردهایم و طبق بندهای 18 ،97 و 100 آن باید سالانه تمام اطلاعات آموزشی خود را به غربیها بدهیم و طبق معیارهای به اصطلاح جهانی آنها حرکت کنیم و محتوای کتب درسیمان را تغییر دهیم.
صنعتکار تصریح کرد: عدهای در کشور میخواهند سند تحول و اسناد بالادستی را دور بزنند، مثلا در بحث خصوصیسازی مدارس که دولت آنقدر روی این قضیه دارد کار میکند را میبینیم که کاملا بر اساس سند 2030 حرکت میشود و برخی از آقایان میگویند دوره آموزش و پرورش ایدئولوژیک به پایان رسیده و این در حالی است که حضرت آقا در دیدار با معلمین نسبت به خصوصیسازی و نقش دشمن برای تعلیم و تربیت هشدار جدی دادند و فرمودند نظام سلطه در این عرصه برنامه دارد و دولت باید نقشآفرینی کند.
وی در پایان گقت: سوالی که از مسؤولان داریم این است که چرا نسبت به اسناد بالادستی کشور که بومی هم هست کاملا بیانگیزه و کم توجه هستند ولی نسبت به اسناد غربی آنقدر خوش بین و رغبت دارند و داوطلبانه انجام میدهند و کار میکنند؟
انتهای پیام/
منبع:فارس