پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: فرهنگ و هنر
چاپ خبر
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
حجت الاسلام سید محسن مرتضوی
این یک جنگ است، باور کنید!
 برای تغییر فرهنگها: عروسک باربی و بازی های رایانه ای   

دنیای غرب می خواهد فرهنگ سبک و انحرافی خود را از طریق رسانه ها، در جزئی ترین مسائل زندگی ما انتقال بدهد و سپس با ضد ارزش جلوه دادن ارزش ها و تضعیف اعتقادات، افکار خود را بر ما عرضه و یا غرب زده کند...

ندای اصفهان- حجت الاسلام سید محسن مرتضوی/

دنیای غرب با هزینه های هنگفت مالی و استفاده از تعداد زیادی نیروهای انسانی و البته برنامه ریزی چندین ساله دقیق، بنا دارد فرهنگ سبک و زبون خود را در برهنگی به دیگران تحمیل کند و از همین راه، آنان را به بردگی و استعمار خود بکشاند.

طبیعی است اگر جوانی فریب فرهنگ منحرف غرب را بخورد و هویت اسلامی و ایرانی خود را از دست بدهد، دیگر برای هیچ کس و هیچ چیزی تقدس و احترام قائل نیست و به دره شهوترانی و بی مسئولیتی سقوط خواهد کرد و زیر بار نصیحت دیگران هم نمی رود.

دنیای غرب بعد از اینکه جامعه را با بدحجابی و روابط دختر و پسر و شراب آلوده کرد؛ با هدف اینکه گناه را در داخل منازل افراد هم جای بدهد، جذابیت های جنسی را در قالب اشکال و برنامه های جذاب عروسکی و یا رایانه ای به نوجوانان ارایه می دهد و در صورتی که والدین گرامی بیدار نباشند و دست دشمن را نخوانند، هنگامی متوجه می شوند که دیگر خیلی دیر شده است و لازم است بدانیم که خیلی زود دیر خواهد شد.

مهم ترین راهکارهای دشمن برای انحراف اخلاقی و اعتقادی خانواده و اجتماع و تغییر سبک زندگی اسلامی- ایرانی به سبک غربی، عبارت اند از: ماهواره، فیلم های هالیوود، عروسک های باربی، بازی های رایانه ای، بدحجابی، شراب، روابط دختر و پسر، موسیقی لهوی، آزادی های نامحدود، عرفان های نوظهور، فمینیسم و…

کتاب «نبرد پنهان غرب» به همت «انتشارات درخشان» با محوریت همین مباحث به چاپ رسیده است که در ادامه فصل سوم از این کتاب را می خوانیم.

کتاب نبرد پنهان غرب

عروسک باربی و تغییر فرهنگ ایران

«عروسک، بالاترین نقش تربیتی را در شکل دهی به شخصیت بچه ها به ویژه دختران دارد. غرب خوب می داند که برای انحطاط هر ملتی باید دختران و زنان جامعه را به فساد کشاند؛ همان طور که برای اعتلای هر ملتی باید دختران و زنان آن ملت را متعالی پرورش داد. از این منظر نقش عروسک در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بسیار مؤثر است.

باربی عروسکی است که در سال ۱۹۵۹ توسط شرکت مِتل یا ماتیل در کالیفرنیای جنوبی تولید و روانه بازار شد. خانم «روث هندلر» و «جک راین» این عروسک را با الهام از عروسک آلمانی به نام بیلد لیلی Bild Lilli به وجود آوردند.»[۱]

«باربی در واقع برگرفته از شخصیت و اندام و چهره یک زن خیابان گرد آلمانی بود. کمپانی متل، امتیاز عروسک لیلی را از آلمان خرید و پس از تغییراتی، صورت بندی نژادی آن را به نژاد آنگلوساکسون همانند کرد و به تولید انبوه آن در آمریکا اقدام نمود. در سال ۱۹۶۱ کمپانی متل، عروسک «کِن» را تولید کرد. این عروسک پسری بود با لباس های شیک و موهای قهوه ای و به این تربیت عروسک باربی صاحب یک دوست پسر شد! باربی برای یک مدت طولانی بدون ازدواج با «کن» دوستی کرد و رفاقت خود را با او ادامه داد و بدین وسیله تبلیغ و ترویج دوستی با پسران نیز در دستور کار باربی قرار گرفت. باربی با آرایش غلیظ، خودنمایی های حریصانه، رقص های عمومی، سکس و بی بند و باری، اخلاق جنسی و بی فرهنگی و برهنگی غرب را به نمایش می گذارد.

این عروسک به تمام جهان عرضه شد تا عهده دار ترویج فرهنگ منحرف و آلوده غرب باشد. از این پس بود که کودکان، شخصیت دلخواه خود را به باربی بخشیدند و این باربی بود که به آنان آموزش می داد که از کودکان و زنان چه انتطاری دارد. کمر باریک و اندام کشیده باربی باعث شده تا دختران نوجوان در غرب و سایر کشورها برای اینکه اندامشان شبیه باربی شود، از خوردن غذا به اندازه کافی در سن رشد خود بپرهیزند و آمارها از سوء تغذیه دختران غربی خبر می دهد.»[۲]

البته بعد از این مرحله نیز باربی حامله به بازار آمد تا قبح زشت ترین مسایل اخلاقی را از کودکی در بچه های معصوم از بین ببرند.

متأسفانه تصاویر این محصول در اکثر مایحتاج و ملزمات ضروری کودکان و نوجوانان از قبیل لوازم التحریر، کیف، کفش، شکلات ها، ظروف، وسایل شخصی و… وارد شده است و کودکان بی گناه ما در زمانی که به سن انتخاب می رسند، دقیقا دارای سلیقه ای همانند باربی و یا یک زن آمریکایی هستند.

کودکی که همواره صحنه برهنگی و عریانی و یا لباس های جلف در پیش روی او قرار دارد، آرام آرام به این نوع پوشش اُنس می گیرد و حتی افکار و شخصیت او با این نوع فرهنگ همرنگ می شود و در نهایت دیگر زیر بار حجاب و عفاف نخواهد رفت و مدیریت فکری کودکان، از دست والدین بی تفاوت خارج خواهد شد.

کارتون باربی

فروش گسترده کارتون های باربی در فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان

اینگونه است که گاهی بعضی از والدین می گویند: «ما نمی توانیم از پس فرزندمان در خصوص رعایت عفاف و حجاب برآییم.» باید برای پدر و مادرانی که این قدر نسبت به آینده عزیزانشان بی تفاوت هستند و یا نسبت به آثار منفی خرید محصولات باربی جاهل اند، متأسف بود. آنان بدانند که باید روزی در دادگاه قیامت و در پیشگاه خداوند عزیز و جبّار، برای خیانت در امانت الهی، یعنی فرزندان پاکشان پاسخگو باشند؛ البته بعضی از والدین دلسوز نیز نسبت به ضررهای این محصول خطرناک غربی، مطلع نبوده اند و یا تا به حال توجهی به آن نداشته اند که پس از طلاع رسانی دقیق به آنان، آگاه و بیدار می شوند و درصدد جبران آن برمی آیند.

حضرت علی (ع) می فرمایند:

«انّما قلب الحدث کالارض الخالیه ما ألقی فیها من شیء قبلته»؛ [۳] همانا قلب نوجوان مانند زمین خالی و بی کشت و کار است که آنچه در او کاشته شود همان را قبول می کند.

ان شاءالله روزی عروسک های ملی دارا و سارا و کلاه قرمزی و پسرخاله و دیگر شخصیت های عروسکی کشورمان بتوانند خلأ مزبور را پر کنند و بعضی از نااهلان فقط به فکر پر کردن جیب خود نباشند و مسئولین ما این کار مهم را به عهده شرکت های پول پرست و یا خارجی نگذارند.

«دارا و سارا نخستین تجربه بزرگ تولید اسباب بازی ایرانی برای مقابله با عروسک های غربی بود و قرار بود این عروسک های ایرانی در ایران ساخته شوند تا به مرور زمان متناسب با فرهنگ ایرانی، شاهد تولید اسباب بازی باشیم و البته صنعت بسیار پر درآمد اسباب بازی سازی در ایران شکل بگیرد؛ اما به مرور زمان دیده شده که این عروسک ها را نیز همچون بسیاری از کالاها از چین وارد می کنند.!»[۴]

بازی های رایانه ای، یا حرکت مخفی نبرد فرهنگی

نبرد پنهان دشمنان ما بدون هیچ حساسیتی تا عمق خانه هایمان نفوذ کرده است و ما در اوج بی خبری با آغوشی باز به استقبال آن ها رفته ایم و حتی هزینه مالی حضورشان را نیز در خانه خود می پردازیم و متقابلا شاهد ضررهای جبران ناپذیر معنوی در خانواده ها هستیم.

آمارها نشان می دهد که روزانه دو بازی رایانه ای به بازار می آید و تخمین زده می شود که چرخش مالی این بازی ها فقط در آمریکا، تا پایان این دهه، به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد.[۵]

بازی های رایانه ای برخلاف فیلم های سینمایی به مخاطب این امکان را می دهد که به جای تماشاچی بودن، خود به ایفای نقش بپردازد و فکر و روح فرزندان پاکمان را تسخیر نماید.

نحوه تاثیرگذاری بعضی از بازی های رایانه ای

* القاء روحیه خشونت و پرخاش و عصیان گری؛

* تبلیغ فرهنگ برهنگی و نمایش صحنه های غیر مجاز؛

* ترویج فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی؛

* اصرار بر انجام خطا و گناه؛

* از بین بردن قبح و بدی گناهان؛

*  ارائه نمادهای غیر اخلاقی؛

* اسوه سازی از شخصیت های غیر اخلاقی؛

بنابراین بر والدین گرامی لازم است قبل از تهیه لوح های فشرده، از محتوای آن و چگونگی بازی های آن مطلع باشند تا فرزندانشان در دام این صیادان حیا و ایمان گرفتار نشوند.

آمریکا و صهیونیسم بین الملل سعی دارند با این برنامه ها تجاوزهای نظامی خود را در میان ملت آمریکا و حتی سایر ملت ها، عادی و انسان دوستانه و به منظور گسترش دموکراسی و صلح در سطح جهان نشان بدهند!

در بازی های رایانه ای جدید، فرد به مبارزه با اسلام می رود. ویژگی مشترک این بازی ها سوء استفاده از نمادها و سمبل های اسلامی است.

بعضی دیگر از ویژگی های این بازی ها، عبارت اند از:

* استفاده از رنگ سبز و پیشانی بندهای «یا مهدی» برای نمایش تروریست ها؛

* مکان های مذهبی مسلمانان مانند مسجد، از محل های تجمع تروریست ها معرفی می شود و عمدتا تک تیراندازها بالای مناره مساجد سنگر گرفته اند؛

* استفاده از زبان های عربی و فارسی برای زبان تروریست ها و… .[۶]

بازی های رایانه ای

ضررهای بازی های رایانه ای در فرزندان

در ادامه به برخی موارد اشاره می شود.

الف) اُفت تحصیلی؛

هر چیزی ذهن دانش آموزان را درگیر و از مسیر آموزش منحرف کند، یکی از عوامل افت تحصیلی است؛ چراکه وقت زیادی از دانش آموز را اشغال می کند و فکر و ذهن او را درگیر مسائل غیر آموزشی می نماید.

ب) اعتیاد به بازی رایانه ای به طوری که جلوگیری از آن بسیار سخت خواهد شد؛

بنابراین بر والدین گرامی لازم است زمان و نوع استفاده فرزندانشان از رایانه را مدیریت کنند.

ج) سرد شدن روابط خانواده؛

با هجوم چنین بازی هایی به خانه ها، دیگر خبری از گفتگوها و دور هم بودن های خانوادگی نیست و روابط در خانواده به حداقل رسیده است. در خانواده ای که محبت و ارتباط صمیمانه و اُنس نباشد، کانون گرمِ خانواده رو به سردی می رود و در آینده، فرزندان دچار کمبود محبت و اختلالات رفتاری خواهند شد.

د) گوشه گیری و درون گرا شدن؛

ه) تنبل شدن ذهن؛

این بازی ها، سلول های مغزی را گول می زنند و از نظر حرکتی نیز فقط چند انگشت کودک را حرکت می دهند.

و) مشکلات چشمی؛

چون کودکان در هنگام بازی مدام به صحفه رایانه خود خیره می شوند چشمانشان از نظر بینایی دچار عوارض می شود. به اعتقاد پزشکان، کودکانی که به مدت طولانی از رایانه استفاده می کنند، در معرض خطر نزدیک بینی قرار می گیرند.

ز) مشکلات اسکلتی؛

مشکلات نواحی مچ، گردن و پشت، کودکانی را که به مدت طولانی از رایانه استفاده می کنند، تهدید می کند؛ زیرا فرد در یک وضعیت ثابت، ساعت ها می نشیند و درنتیجه ستون فقرات و استخوان بندی او دچار مشکل می شود.

ح) چاقی؛

از دیگر عوارض جسمانی که به دنبال استفاده بیش از حد از رایانه و برنامه های آن به وجود می آید، چاق شدن کودکان و نوجوانان به علت کم تحرکی در مقابل این دستگاه است و نتیجه آن، هجوم انواع بیماری های خطرناک به فرزندان و ضررهای روحی و اقتصادی خواهد بود.

متأسفانه دیگر از بازی های پر تحرک گذشته خبری نیست. بازی هایی مانند: خانه بازی، لی لی کردن، هفت سنگ، گرگی، پِل و چفته و… ؛ ضمن اینکه این بازی ها توأم با شور و نشاط بود و رفاقت ها و همدلی ها را بیشتر می کرد، به نوعی ارزش به حساب می آمد و برای سلامتی و پیشگیری از انواع مریضی ها هم مفید بود.

ط) تقویت حس پرخاش گری!

پی نوشت

[۱]– ره توشه راهیان نور، محرم الحرام ۱۴۳۲، ص ۱۲۴

[۲]– ره توشه راهیان نور، تابستان ۱۳۹۰، ص ۳۱۶-۳۲۰

[۳]– وسائل الشیعه، جلد ۲۱، ص ۴۷۸، و تحف العقول، ص۷۰

[۴]– www.tabnak.ir

[۵] ره توشه راهیان نور، تابستان ۱۳۹۰، ص ۳۱۳

[۶] – ره توشه راهیان نور، تابستان ۱۳۹۰، ص ۳۱۳

برچسب‌ها: , , , ,

FacebookTwitterGoogle+TelegramWhatsAppLineYahoo MessengerLinkedInPinterestTumblr

مطالب مرتبط

نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


میدان نیوز
میدان نیوز
حوزه و روحانیت
حوزه و روحانیت
جوان انقلابی
جوان انقلابی
انقلابی شدن
انقلابی شدن
اصفهان شرق
اصفهان شرق
تبلیغات
تبلیغات
گفتمان نیوز
گفتمان نیوز
وعده صادق
وعده صادق