شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: سیاسی
چاپ خبر
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
انتخابات-مجلس
 راز انقلابی ماندن کاندیداها   

ورای این روزها و اتفاقات تکراری و انتخاب هایی که به نظر عموم تحول عظیمی ایجاد نمی کند یک حقیقت بزرگ وجود دارد که هر موضعی در این حوادث انسان را می تواند در رکاب انبیا و اهلبیت علیهم السلام قرار دهد یا آنکه انسان را یار شیطان کند.

به گزارش ندای اصفهان ، متن زیر به قلم خانم هجرت ایزدی، پیش از انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی نگارش یافته است. نتایج انتخابات اما به گونه ای رقم خورد که نمی دانم چقدر برای این طیف رای آورده مفهوم انقلابی بودن یا انقلابی ماندن معنا دارد. اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

***

ورای این روزها و اتفاقات تکراری و انتخاب هایی که به نظر عموم تحول عظیمی ایجاد نمی کند یک حقیقت بزرگ وجود دارد که هر موضعی در این حوادث انسان را می تواند در رکاب انبیا و اهلبیت علیهم السلام قرار دهد یا آنکه انسان را یار شیطان کند.

آن ها که عالم برایشان تکرار مکررات شده است محافظه کارانی هستند که سراسر عمرشان را دنبال قوت خیالی خویش می دوند و از آنجا که هر چه بیشتر تلاش می کنند و جانشان سیراب نمی شود احساس خلأ بیشتری می کنند. از بس برای سازوکارهای بشر نقش ویژه قائلند و از آن شگفتی در شخصیت آن ها بر نمی آید روزهای ملال آوری را می گذرانند.

اما انقلابیون حضرت حق را کل یوم هو فی شأن می دانند و لذا هر لحظه برای آن ها عالم جدید است و ظرفیتی است که از قبل آن می توانند تا خدا پرواز کنند. انقلابیون جمهوری اسلامی را مرکز عالم می دانند. آن ها نیک می دانند که تاریخ را با ماده یارای حرکت نیست و طواغیت زمان نمی توانند تاریخ ساز باشند لذا لحظاتی را که می گذرد غنیمت می دانند تا از آن فرصتی برای عزت اسلام و مسلمانان بسازند.

انقلابیون زمان تحرکات عربستان و ترکیه را به جهنم آن ها تبدیل می کنند و مرعوب طوفان قاطعیتی که معلوم نیست چرا تا الان طول کشیده و به ثمر ننشسته است نمی شوند. آن ها قواعد و سنن عالم را می شناسند لذا وقتی امام ره می فرمایند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند علیرغم همه ی یکه تازی های آن به سخن ولی زمان ایمان دارند.

وقتی مستکبران برای فرار از بحران خودساخته ملتمسانه پای میز مذاکره با انصار الله و سوریه می نشینند نشانه ی آن است که تاریخ تاریخ مستکبران نیست. تاریخ نوکران و جیره خواران امریکا نیست. بنابراین امروز نمایندگانی می توانند همنوا با این انقلاب درونی عالم  باشند که از محافظه کاری های ذلت بار عبور کرده باشند.

کاندیداهایی که با مردگان زمانه همراهند و می خواهند با التماس از ابرقدرت ها امور را سامان دهند در پس قلدری های شیطان بزرگ عالم را زنده نمی بینند و جهانی نمی اندیشند. انقلابیون، زمانه را به خوبی می شناسند و به اندازه ی وسعشان خود را مکلف می دانند و همین وظیفه شناسی است که آن ها را امیدوار به مبارزه با مستکبران می سازد.

جهادگران انقلابی برخلاف تکنوکرات ها خیال پرداز نیستند. آن ها به چه کنم چه کنم های آینده مشغول نیستند و آینده برایشان مصلحت های آنی نیست. بلکه آینده همان تحقق وعده های الهی است لذا در حال زندگی می کنند، چون ظرفیت های تاریخی را آن گونه که حق می خواهد می شناسند و بر عکس تکنوکرات ها خودمدارانه و اومانیستی عمل نمی کنند.

آن ها با درک و شناخت حقیقی به عقیده ی پاکی دست می یابند و این عقیده ی پاک اعمال صالحی را موجب می شود که در راستای حیات عالم برکات زیادی می یابد. انسان برای حیات و زندگی در این عالم به شور نیاز دارد که ساختنی نیست. نمی توان با سمفونی شرق و غرب عالم را تسخیر کرد. این آهنگ را کسی می تواند بنوازد که رب عالم باشد و گرنه هرچه انسان می کند به طریق فردیت و نهیلیسم و خودمداری خواهد بود.

راز انقلابی ماندن در تاریخی که هر روز حق و باطل در لباس حوادث زمان بروز می کند چیست؟ حق و باطل جز در نظام ولایی و نظام طاغوتی ظهور نمی یابد. بشر عیار خویش را در نسبت با این اتفاقات معنا می کند. نمی توان حضور فابیوس و استراو را در ایران دید و موضع نداشت. نمی توان اتفاقی و بی تفاوت از دست دادن وزیر خارجه ی جمهوری اسلامی و رئیس جمهور امریکا گذشت. نمی توان نسبت به خواهران و برادران عزیزمان در یمن و سوریه و بحرین و عراق و… بی تفاوت بود. نمی توان به معنای آن است که همه ی ملت ها حتی در بی تفاوتی موضعی اتخاذ می کنند که آن ها را در جبهه ی باطل تاریخ قرار می دهد و هر چه این رفتارها ادامه می یابد انسان ها به سمت طواغیت حرکت می کنند تا جایی که جیره خوار آن ها می گردند.

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا؛ آن ها که در عاشوراها و کربلاهای زمان سکوت می کنند آب در آسیاب دشمن می ریزند. آن ها که بر عهد فطری خویش در کربلاهای زمانه نمانند سوی طواغیت خواهند رفت هر چند خود نخواهند.

کاندیداهایی که در کربلاها و عاشوراهای زمانه و در جنگ و تحریم و سازندگی و اصلاحات و فتنه های ۷۸و ۸۸ و هسته ای و مذاکره با امریکا و… از عهد انقلابی خویش گسسته اند هرچند توانایی تکنیکی و تخصصی داشته باشند از آنجا که در جبهه ی باطل اند هر چه می کنند سترون است و مهم نیست در لیست اصلاح طلبان و BBC قرار دارند یا در لیست اصولگرایان قرار گرفته اند.

 چرا نیروهای انقلابی در قالب مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون مبارز و … نطق هایشان در دهه ی ۶۰ و ۷۰ با مواضعشان در امروز صد و هشتاد درجه متفاوت است؟ واقع آن است که ذات دنیای مدرن مستکبران اباحی گری است. بی تفاوتی نسبت به عظمت اسلام و مسلمانان انسان را همراه مستکبران می کند.انقلابیون تا زمانی زنده اند و انقلابی می مانند که ارزش های انقلابی دارای کارکرد تمدنی باشد. به معنای دقیق تر انقلابیون تمدن ساز اهل راحت طلبی نیستند و جهادگرانه برای حاکمیت اسلام در همه ی عرصه ها می کوشند. آنگاه که این شور جهادگری بنشیند انقلابیون چه بسا در دامان شیطان ادای انقلابی هم در می آورند لکن حضور در جبهه ی باطل آن ها را همرنگ طاغوتیان خواهدکرد.

انقلابی بودن در جنگ سخت آنگاه که دشمن جان و مال و ناموس ملت را هدف قرار می دهد بسیار آسان تر از زمانی است که دشمن هویت یک ملت را در جنگ نرم به چالش می کشد. در آرام پس از جنگ طواغیت ملت ها را رفاه طلب می کنند تا آن ها را نسبت به حق سست بسازند و پس از آن می توانند هر آن چه می خواهند انجام دهند. در این راستا کسانی انقلابی می مانند که حق طلب و صبور باشند؛ صبر در مبارزه با استکبار و صبر و تدبیر در انقلابی گری والعصر ان الانسان لفی خسر الاالذین امنوا و عملوالصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر.

آن آقایانی که روز ملی مبارزه با استکبار در مجلس تصویب می کردند و افکار عدالتخواهانه ی چپ داشتند به راحتی لیبرالیسم را تا حدی پذیرا شدند که جام زهر به رهبری بنوشانند و در فتنه ی ۸۸ راهبر جریانات ضد انقلاب باشند!!! این شاهد همان سخنی است که انسان در جبهه ی استکبار می تواند عدالتخواه باشد حتی با مستکبران هم مخالف باشد لکن چون در جبهه ی باطل است در کنار پلیدترین افراد با جلوه ی اندیشمندانه ترین و انسان دوستانه ترین طرح ها وارد شود که فقط اهل بصیرت از نفوذ آن آگاه باشند.

آن آقایان بعد از طرح های تکنوکرات مآبانه ی خویش که مخرب محیط زیست بود به یک باره دوست دار محیط زیست شده اند و صدای وااسلاما شان بلند شده است که معنی تایید صلاحیت کاندیداها بر اساس تعهد عملی آن ها نسبت به اسلام و ولایت فقیه چیست و چرا مثلا تعهد آن ها نسبت به محیط زیست سنجیده نمی شود!!! این آقایان هیچ گاه معنی ولایت را درک نکرده اند که زیر سایه ی ولایت اسلام در همه امور مدینه ای توحیدی خواهد ساخت لکن از آنجا که آقایان تکنوکرات مدینه ی فاضله شان دنیای مدرن است بین اسلام و پیشرفت، بین خوداتکایی و بومی نگری و تسخیر عالم نسبتی نمی بینند و هنوز چشم به دست مستکبران برای آبادانی این مملکت دوخته اند.

این انتخابات نیز از آن اتفاقاتی است که انقلابیون، محافظه کاران و تکنوکرات ها، کاندیداها، دولت، ملت و دنیای سلطه با آن نسبتی دارند که بالقوه های خویش را آشکار می سازند. ملت و کاندیداها می توانند در تاریخی که طواغیت همراه جیره خواران خونخوار خویش از جمله عربستان و ترکیه نتوانسته اند یمن عزیز را بشکنند انقلابی ظاهر شوند یا آنکه مرعوب طواغیت گردند و همراه آنان در عصر پایان طواغیت به قعر جهنم تاریخی شان سقوط کنند.

انتهای پیام/

منبع : شورشگر

برچسب‌ها: , , , ,

FacebookTwitterGoogle+TelegramWhatsAppLineYahoo MessengerLinkedInPinterestTumblr

مطالب مرتبط

نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


میدان نیوز
میدان نیوز
حوزه و روحانیت
حوزه و روحانیت
جوان انقلابی
جوان انقلابی
انقلابی شدن
انقلابی شدن
اصفهان شرق
اصفهان شرق
تبلیغات
تبلیغات
گفتمان نیوز
گفتمان نیوز
وعده صادق
وعده صادق