جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: اجتماعی
چاپ خبر
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰

گفتگو با مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان؛

دوئل نابرابر سند 2030 با سند تحول بنیادین/ برخی بی دلیل اعتراض می‌کنند!

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان گفت: منتقدان به ارزش‌ها و جامعیت "سند تحول بنیادین" پی نبرده‌اند که تا چه اندازه پاسخگوی نیازهای دانش آموزان خواهد بود.../ نقدهای سازنده را در دستور کار قرار می‌دهیم

به گزارش ندای اصفهان، مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ندای اصفهان با تاکید بر اینکه بندهای سند 2030 قابلیت اجرایی ندارد، اظهار کرد: “سند تحول بنیادین” و مبانی آن در دسترس و قابل مطالعه است؛ در نهایت از هر جهت پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود و منتقدان با مطالعه دقیق “سند تحول بنیادین” به ارزش‌های سند پی خواهند برد.

وی با بیان اینکه چالش‌ها و موانع زیادی در مسیر اجرایی شدن “سند تحول بنیادین” وجود دارد، افزود: تاکنون موانع بسیاری موجب شده تا اجرایی شدن “سند تحول بنیادین” محقق نشود، اما مبانی این سند بر اساس اصول، ارزش‌ها و فلسفه بسیار حکیمانه جمع‌آوری شده که قطعاً با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات آموزشی برطرف خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه نواقصی در “سند تحول بنیادین” وجود داشته و ایراداتی نیز به آن وارد است که در جلسات نقد به این موضوعات پرداخته شده، ادامه داد: “سند تحول بنیادین” آماده اجرا است و باید تمام ارگان‌ها و افراد جامعه برای تحقق آرمان‌های “سند تحول بنیادین” تلاش کنند.

وی با گلایه از نگاه بدبینانه خانواده‌ها نسبت به عملکرد آموزش و پرورش عنوان کرد: در برخی موارد مردم به جای ارائه راهکار به دنبال محکوم کردن نظام آموزشی هستند، این در حالی است که تنها فرامین مقام معظم رهبری در نظام آموزشی مورد تایید است و تنها “سند تحول بنیادین” قابل اجرا است و هیچ سند دیگری در نظام آموزش و پرورش کشور جایگاهی ندارد.

اسماعیلی اضافه کرد: بعضی خانواده‌ها به دلیل اینکه به مباحث سند 2030 آگاهی ندارند بی دلیل نسبت به عملکرد آموزش و پرورش اعتراض می‌کنند؛ به عنوان مثال اگر هنگام زنگ ورزش موسیقی پخش شود معترضند که سند 2030 در حال اجرا شدن است یا عده‌ای منتقدند که به دلیل اجرایی نشدن سند 2030 حذف زبان انگلیسی از محتوای آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته، این در حالی است که هیچ کدام از این تفکرات صحیح نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان گفت: اگر سند 2030 نیز به امضا رسیده باشد اما به دلیل اینکه با سیاست‌گذاری‌های کشور مغایرت دارد، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سند 2030 به حذف تبعیض‌های جنسیتی کشورها تاکید دارد اما در کشور ما به دلیل مباحث دینی قابل اجرا نخواهد بود، افزود: به عنوان مثال قوانین حجاب اجباری در کشور وجود دارد. قوانین جز لاینفک امور زندگی است؛ بنابراین افراد باید به قوانین احترام بگذارند. پس اگر شخصی کشف حجاب کرد طبق قوانین با آن برخورد خواهد شد. همانطور که توریست‌ها هنگام ورود به ایران به قوانین احترام می‌گذارند و بالعکس.

اسماعیلی با ابزار تاسف از اینکه منتقدان به مبانی و ساحت‌های “سند تحول بنیادین” نپرداخته‌اند و آن را تدوین نکرده‌اند، افزود: منتقدان به ارزش‌ها و جامعیت “سند تحول بنیادین” پی نبرده‌اند که تا چه اندازه پاسخگوی نیازهای دانش آموزان خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان افزود: زیرنظام‌ها و اهداف تعریف شده تمام تفاوت‌های فردی و حقوق بین دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار داده و از تمام جنبه‌های تربیتی و بعدهای روانی آنها را مورد بررسی قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه در “سند تحول بنیادین” کمبودهایی وجود دارد اما آموزش و پرورش بر تربیت دینی دانش آموزان حساسیت دارد، ادامه داد: حتی توجه به تربیت دینی اقلیت‌های مذهبی نیز در دستور کار آموزش و پرورش قرار داشته و آموزش محتوای کتاب‌های آسمانی جزء برنامه‌های آموزشی است و هرگز بخاطر اینکه جزء اقلیت‌های دینی هستند از آموزش منع نخواهند شد.

اسماعیلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تمام مباحث سند 2030 را رد نکرده و مباحث تحمیلی را نپذیرفته‌اند، تصریح کرد: توجه به محیط زیست مبحث جهانی است و جزء موارد سند 2030 بوده گرچه این مبحث در “سند تحول بنیادین” آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه در بحث آموزش سند 2030 عنوان شده در “سند تحول بنیادین” آموزش و پرورش کشور نیز وجود دارد و این نشان دهنده دغدغه مندی مسئولان آموزش و پرورش کشور است، افزود: تفاوت سنی دانش آموزان، جذب حداکثری دانش آموزان برای تحصیل، دانش آموزان لازم التعلیم تحت پوشش و آموزش رایگان قرار بگیرند، پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در انسداد مبادی بیسوادی، توجه به محرومان و… در مبانی “سند تحول بنیادین وجود دارد و اجرایی خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان با ابراز تاسف از اینکه برخی به دنبال فضاسازی و ملتهب کردن فضای آموزش و پرورش هستند، افزود: مسئولان آموزش و پروش آمادگی خود را برای برگزاری جلسات برای منتقدان سند 2030 و “سند تحول بنیادین” اعلام می‌کند به شرط آنکه هر دو سند را مطالعه کرده باشند و از طرفی نقدهای سازنده را پذیرفته و در دستور کار قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: , , , ,

مطالب مرتبط

نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


نمایشگاه مجازی/ نوشت افزار جذاب ایرانی اسلامی/ کلیک کنید
نمایشگاه مجازی/ نوشت افزار جذاب ایرانی اسلامی/ کلیک کنید
موسسه انشا؛ مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، طب اسلامی، تربیت فرزند 34468558
موسسه انشا؛ مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، طب اسلامی، تربیت فرزند 34468558
شفاف (شبکه فعالان انقلابی فضای مجازی)
شفاف (شبکه فعالان انقلابی فضای مجازی)
پایگاه خبری رهیافته
پایگاه خبری رهیافته
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
اصفهان شرق
اصفهان شرق
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715