جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: اقتصادی
چاپ خبر
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵

لزوم تشکیل شرکت های بزرگ صادرات کننده صنایع دستی

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان از لزوم تشکیل شرکت های بزرگ (کنسرسیوم) صادرات بین المللی صنایع دستی در راستای دست یابی به توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی ایرانی خبر داد.

به گزارش ندای اصفهان،رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، در دومین نشست از سلسله نشست های میز صادرات صنایع دستی ایران با موضوع “پژوهش و بازاریابی در حوزه صادرات صنایع دستی” که همزمان با هفته صنایع دستی توسط دبیرخانه میز توسعه صادرات صنایع دستی کشور (مستقر در استان اصفهان) برگزار شد، از لزوم تشکیل شرکت های بزرگ (کنسرسیوم) صادرات بین المللی صنایع دستی در راستای دست یابی به توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی ایرانی خبر داد.

علیرضا سالاریان  در این نشست  با اعلام این مطلب گفت: «امروزه در جهان تعامل میان تولید کننده و مصرف کننده حرف اول را در فروش محصولات مختلف خواهد داشت.»

او افزود: «با توجه به اینکه صنایع دستی جزو معدود صنایعی است که به طور کامل در داخل تولید می شود و کاملا بومی است، لذا در خصوص نحوه عرضه آن در بازارهای جهانی می بایست با استفاده از استانداردهای بین المللی و با ایجاد برند سازی مناسب اقدام کرد.»
سالاریان خاطر نشان کرد: «در راستای عرضه مناسب صنایع دستی ایرانی در جهان متکثر امروزی چند نکته مهم را باید تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات صنایع دستی در نظر داشته باشند که از آن جمله می توان به لزوم تخصصی کردن معرفی محصولات صنایع دستی متناسب با استانداردهای بین المللی در شبکه های مجازی اشاره کرد، همچنین لزوم بسته بندی مناسب محصولات صنایع دستی و عرضه آن با بسته بندی های مناسب و مطابق با سلایق مشتری از دیگر الزامات بازاریابی در حوزه صنایع دستی است.»
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تاکید کرد: «لزوم برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی و الزام حضور کارشناسان تخصصی در کنار مدیران از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود، زیرا در بسیاری از موارد دیده شده که مدیران بخش های مختلف در نمایشگاه ها شخصا شرکت نموده و اکثر آنها به دلیل مشغله کاری قادر به بازاریابی مناسب همزمان و حتی پس از برگزاری نمایشگاه نیستند.»
او تصریح کرد: «فعالان عرصه صادرات صنایع دستی می بایست با تشکیل شرکت های بزرگ صادرات و رعایت استانداردها، صادرات صنایع دستی را از مجرای مشخصی به جهان ارائه کنند.»

بازاریابی و  مشتری مداری رمز موفقیت در صادرات صنایع دستی

جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این نشست با ایراد سخنانی گفت: «در دنیای امروزی که رقابت، محور اصلی عرضه کالا و محصولات مختلف است، نقش بازاریابی در جذب بازار، بیش از هر زمان دیگر محسوس است.»

او افزود: «ما در صادرات صنایع دستی به دنبال دست یابی به عنصر تداوم هستیم، لذا نمی توان به یک بار انجام صادرات، بازار را ترک کرد، زیرا معتقدیم یکی از مهم ترین اصول بازاریابی در دنیای امروز عنصر تداوم صادرات از طریق امر بازارداری و به ویژه مشتری مداری است.»

جعفر صالحی تاکید کرد: «ما در حال حاضر به منظور تنظیم روند صادرات صنایع دستی، همانگونه که ذکر شد نیاز به تشکیل شرکت های بزرگ صادرات توسط فعالان صنایع دستی داریم، تا آنها با ایجاد نگاهی نوین در تولید صنایع دستی از یک سو و ایجاد اعتماد در راستای ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و حتی ارائه شناسنامه مشخص محصولات صنایع دستی همراه با نام هنرمند، مشتری را با اعتماد کامل تشویق به خرید محصولات صنایع دستی کنند.»

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها: , , , , ,

مطالب مرتبط

نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


پایگاه خبری رهیافته
پایگاه خبری رهیافته
اصفهان شرق
اصفهان شرق
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715