شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: اجتماعی
چاپ خبر
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱

بازی کودکان شروع نگاه تمدن ساز و اقتصاد مقاومتی

در این یادداشت با دانستنی های ضروری برای هدفگذاری و خرید اسباب بازی، سرگرمی به عنوان یک مهارت، بازی های گروهی و فرهنگ کار جمعی و درنهایت بازی سازی در افق تمدن نوین اسلامی آشنا می شوید...

ندای اصفهان- حمید گلچی

در سلسله یادداشت های پیش رو قصد داریم نگاه متفاوت و محققانه ای به مبحث بازی برای کودکان داشته باشیم و آن را از زوایای مختلف و نگاه تمدنی بررسی کنیم. با کلیک کردن روی عنوان هر مطلب می توانید به مبحث مربوطه وارد شوید.

افرادی که مخاطب این یاداشت هستند را در چند گام تعریف می کنیم:

گام اول: حداقل دانستنی های ضروری برای خرید اسباب بازی (+)

کسانی که می خواهند برای سرگرمی کودک، وسیله ای تهیه کنند و با این دید وارد مغازه اسباب بازی فروشی می شوند و با دیدن اسباب بازی‌های موجود و مشورت با فروشنده شروع به فکر کردن و خرید می کنند.

گام دوم: هدفگذاری های قابل طرح قبل از بازی و خرید اسباب بازی (+)

کسانی که قبل از مراجعه به مغازه اسباب بازی فروشی، شخصیت فرد و توانمندی را که می خواهند تقویت کنند را مد نظر می گیرند تا استفاده بهینه، ارتقاء توانمندی و هدفمند شدن هزینه ها را داشته باشند. در همین مرحله متوجه خواهیم شد که خیلی از وسایل اسباب بازی جذاب برای بچه ها را به صورت کار دستی و در منزل می توانیم تهیه کنیم و از طرف دیگر خیلی از موارد مورد نیاز شما را حتی اسباب بازی فروشی های بزرگ اصلا ندارند.

گام سوم: بازی، اسباب بازی و سرگرمی به عنوان یک مهارت (+)

کسانی که بازی کودک را مساوی اسباب‌بازی نمی‌دانند. طیف وسیعی از بازی‌های مهارتی بدون اسباب‌بازی ازجمله  تقلید صدا، تغییر چهره، رنگ شناسی، شناخت اشکال، قایم‌موشک، گرگم وگله می برم و… و حتی پرواز یک برگ دستمال‌کاغذی برای کودکان یک ساله برای تقویت قوه تخیل کودک را می توان در شماره اسباب بازی کودکان دانست.

گام چهارم: بازی های گروهی و فرهنگ کار جمعی (+)

بازی‌های گروهی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی، که مبتنی بر کار تیمی است. مثل بازی‌های مختلف که با توپ انجام می‌شوند. برای رونق بخشی وجهانی سازی این بازی‌ها تبلیغات وسیع، جام‌های مختلف، تدوین آیین‌نامه‌ها، کارهای علمی گسترده ای انجام شده است. بازی های گام چهارم بیشتر تولیدشده کشورهای غربی هستند. مجموعه ای از فرهنگ سازی هایی که از دوران کودکی با بازی کودکان شروع‌شده در مدارس ادامه پیداکرده و کلیات همین قانون‌ها در دانشگاه، ارتش و محیط کار به صورت یک فرهنگ حفظ خواهند شد.

گام پنجم: بازی سازی در افق تمدن نوین اسلامی (+)

بازی‌های جدید و پیشرفته‌تری هستند که افق اقتصادی و تمدنی بالاتری را مدنظر دارند. اغلب بازی های که با توپ انجام می شود گروهی است اما، بازی کن گل زن بیشتر از بازیکن بازی‌ساز و یا مدافع در آن دیده می‌شود اما در نسل جدید بازی‌های گروهی علاوه بر آنکه موفقیت هر فرد متضمن  کار گروه است، گروه موظف به حمایت از تک تک اعضا گروه خواهد بود.

حتی ورزش انفرادی کاراته به صورت نمایش های گروهی بازسازی شده اند (کاتای تیمی). شیوه پرداخت بازی‌های گروهی تولید شده گام پنجم عمدتا در کشور ژاپن تولید شده است. جدیدترین نمونه از این دست بازی سازی ها با نام بوتوچی نام دارد که در دو گروه ۱۵۰نفره انجام می شود و چیزی میان هنرهای رزمی، راگبی و کشتی سنتی ژاپن (سوموsumo) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: , , , , ,

مطالب مرتبط

نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


موسسه انشا؛ مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، طب اسلامی، تربیت فرزند 34468558
موسسه انشا؛ مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، طب اسلامی، تربیت فرزند 34468558
شفاف (شبکه فعالان انقلابی فضای مجازی)
شفاف (شبکه فعالان انقلابی فضای مجازی)
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
پایگاه خبری رهیافته
پایگاه خبری رهیافته
اصفهان شرق
اصفهان شرق
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715