شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: سیاسی
چاپ خبر
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

اختصاصی ندای اصفهان؛

مصاحبه شهید علی اکبر اژه ای با سیمای کرمانشاه/ جریان شناسی ناسیونالیسم

در این برنامه سوال اول من این است که در رابطه با همان مسئله کوشش برای وابسته نشان دادن انقلاب به ابرقدرت ها و نیروهای اهریمنی مسئله ملیت و ملی گرایی را مطرح کردید، در این رابطه توضیحاتی را بفرمائید...

به گزارش ندای اصفهان، متن زیر که برای اولین بار در فضای مجازی منتشر می شود، مصاحبه شهید علی اکبر اژه ای (اژیه) با سیمای کرمانشاه است که به زیبایی هرچه تمام تر به نقد ناسیونالیسم و به جریان شناسی سیاسی گروه ها و گروهک های سالهای آغازین انقلاب اسلامی می پردازند.

به لطف الهی این مصاحبه در گذر تاریخ باقی مانده است و با سختی هرچه تمام تر به دست ما رسید تا امروز شیرینی خواندن آن برای مخاطبین و پژوهشگران حاصل شود.

علاقه مندان می توانند سایر مطالب مرتبط با شهید بزرگوار علی اکبر اژه ای را از اینجا بخوانند.

***

مجری (مرحوم سید حسین صهری): به نام الله و به یاد شهیدان گلگون کفن انقلابمان و با سلام به امید مستضعفین جهان، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام روح الله خمینی و با درود و سلام به یارانش و همه بینندگان ارجمند.

در طی دو برنامه گذشته در رابطه با بررسی توطئه های امپریالیزم و برخورد با انقلاب های جهان و انقلاب ایران، مسائلی را در رابطه با ایجاد انقلاب های آبکی و دروغین و انحراف در انقلاب ها، تضعیف رهبری، رهبرتراشی مطرح کردیم. در این برنامه هم ضمن قدردانی از برادرمان علی اکبر اژه ای همچنان که در برنامه گذشته گفتیم و همان طور که قول دادیم، بحث را در رابطه با ملی گرایی شروع می کنیم، که شما اگر یادتان باشد آقای اژه ای در برنامه گذشته در رابطه با جبهه ملی و ملیت و ملی‌گرایی بیاناتی را فرمودید.

در این برنامه سوال اول من این است که در رابطه با همان مسئله کوشش برای وابسته نشان دادن انقلاب به ابرقدرت ها و نیروهای اهریمنی مسئله ملیت و ملی گرایی را مطرح کردید، در این رابطه توضیحاتی را بفرمائید.

برادر علی اکبر اژه ای: بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام به بینندگان و شنوندگان عزیز، همان طور که خاطرتان هست ما یکی از روش های دیگری که برای خنثی کردن انقلاب و شکست هر انقلاب مطرح کردیم، این بود که گفتیم انقلاب را می کوشند با تبلیغات و صحنه سازی وابسته به یکی از ابرقدرت ها نشان بدهند و یا وابسته اش بکنند. اول وابسته نشان می دهند و بعد آن قدر می کوشند از کانال های مختلف تا وابسته بشود. بعد مثالی زدیم از گروه های سیاسی که در ایران این کوشش را می کردند که یاران امام را سازشکار و یا وابسته به خطوط غرب یا بخوانند.

البته شاید شما تعجب کنید که این خط در ایران یک مقداری همراه با بعضی دلایل هم بود، زیرا تمام این گروه های سیاسی که موضع می گرفتند، پایگاه خودشان را از دست رفته می دیدند و چاره ای نداشتند که این خط‌کشی ها را بکنند، چاره ای نداشتند که این وابستگی ها را نشان بدهند. مثلاً یکی از سران جبهه ملی «تیمسار مدنی» حق دارد که مجلس شورای اسلامی را مجلس منحرف و وابسته بخواند، چون خودش وابسته است، خودش وابسته به امپریالیسم است، خودش غلام حلقه به گوش نظام جبار آمریکاست و علاقمند به آمریکاست.

اما مسئله ای که اینجا در رابطه با ملیت مطرح است این است که یکی دیگر از توطئه های ابرقدرت ها اگر نتوانستند آن کشور را وابسته به یکی از این دو کشور بکنند یا وابسته به یکی از این دو ابرقدرت بکنند این است که می کوشند انقلابشان را از مکتبی بودن دربیاورند و به ملیت تبدیلش بکنند. «مکتبی» که باشد (حالا فعلاً ما عام می گوییم مکتبی و بعد خاصش می کنیم اسلام)، مکتبی که باشد چند خصلت دارد اولاً درون مرزی نیست به بیرون مرزها هم می خواهد رسوخ کند و صدور انقلاب مطرح بشود. مسئله بسیار حساس و خطرناک برای امپریالیسم مسئله «صدور انقلاب» است.

و نتیجه دیگری که مکتبی دارد این است که خود به خود انقلاب را بیشتر حفظ می کند یعنی شکست انقلاب دیرتر می شود. چون وقتی مسئله جنگ با ابرقدرت ها در بیرون مرز مطرح شد، در درون مرز ابرقدرت ها کمتر مشغول می شوند و مجبور هستند که به بیرون مرز کشیده بشوند.

مجری: مثل همین موضع شدیداً انفعالی که امریکا در این مدت نسبت به دانشجوهای انجمن اسلامی داشت که چون درگیر آن ها شد دیدیم که خیلی راحت توطئه هایی در ایران نداشت و یا خیلی کم بود.

اژه ای: و یا خنثی می شود. احسنت؛ بله یک واقعیتی است. مثلاً برای نمونه ای دیگر انقلاب مکتبی (یا معرفی شده به نام انقلاب مکتبی) «لیبی». آغازش می بینیم که هجوم می برد علیه امپریالیسم، چه شرقی اش و چه غربی اش در سراسر جهان، ولی خب آن ها چه کار می کنند؟ وابسته به شرقش می کنند که فقط علیه غرب حمله بکند.

اما انقلاب «هند» مکتبی به آن معنایی که نام مکتب را بخواهیم برایش بگذاریم نبود، اما همین که به درون خودش خزید و به خویشتن خویش پرداخت؛ درسته که تقریباً مستقل است (تقریباً) و نه وابسته به غرب است (تقریبا) و نه وابسته به شرق (تا حدودی)، اما همین که ملی شد، به درون خزید، به درون خویشتن خزید خطرش برای امپریالیسم کمتر شد و این توطئه را امپریالیسم چه شرقی و چه غربی اش با تمام قوا می کوشد که اگر نتوانست انقلاب را وابسته کند، اگر نتوانست رهبریش را چه کند و چه کند یا اگر توانست رهبری را تضعیف کند، در کنارش مسئله «ملیت» و «ناسیونالیسم» را مطرح می‌کند.

کاری نداریم که برخورد اسلام با ناسیونالیسم و برخورد مارکسیسم با ناسیونالیسم دو نوع برخورد است؛ اگر لنین از ایجاد ناسیونالیسم می‌ترسد برای این‌که خودش می‌خواهد حاکم باشد و خودش می‌خواهد یک سلطه جدیدی ایجاد بکند. ولی اگر اسلام به ناسیونالیسم به آن معنای خطرناکش حمله می‌کند برای این‌که بشر را تفکیک ‌شده نمی بیند و به بشریت اعتقاد دارد، به انسانیت اعتقاد دارد نه به خلق، خلق محدود و به ملت محدود و به قشر محدودی.

«انّا خلقناکم من ذکر و انثی…» نه خلقنا الایرانیون، نه خلقنا مثلاً کردیون، نه خلقنا البلوچیون نه خلقنا الترکیون، خیر، بشر، «بشر» مطرح است. «یا ایها النّاس»، «یا ایها الذین آمنوا»، خطاب به آن‌ها که در یک مکتب قرار گرفته‌اند، خطاب به کل بشر، و می‌بینیم که آمریکا می‌کوشد که ملیت را حاکم بکند، ملیت که حاکم شد خیلی خطر برای آمریکا کم می‌شود، خیلی خطر برای شوروی کم می‌شود.

چون اولاً صدور انقلاب از بین می رود، به مرزها می چسبند. در درون جلسات جبهه ملی از عزاداری هایی که می کردند اینکه آرم شیر و خورشید برطرف شد. فاجعه را ببینید! انقلاب در خطر است این ها خطر شیر و خورشید برایشان بیشتر مطرح است. خیلی حساس هستند که مثلاً بعضی آرم ها، بعضی رنگ ها، بعضی قیافه ها از بین نرود. بعضی کلمات، بعضی عبارات، بعضی لغات.

قشقایی گفته بود که انقلاب ایران عربی می شود. چرا عربی می شود؟ چون اسلامی می شود و اسلامی که می شود با ملیت این چنینی آقایان وابسته به امریکا از بین می رود و ناسازگاری دارد دیگر و خوشبختانه اسناد سفارت نشان می دهد که اغلب ملیون، اغلباً وابسته به امریکا هستند، اغلباً در خط امریکا هستند، اغلباً در خط شاپور بختیار هستند و تجلی همان مکتب هستند، اگر هم نیستند همان نتیجه را می دهد. چون یکی از آن ها گفته بود اول من «ایرانی ام» بعد «مسلمانم». در صورتی که در اسلام، ایران و اسلام در تناقض با هم به یک معنا نیست. کتاب «خدمات متقابل اسلام ایران» شهید مطهری را بخوانید. رو به روی هم نیست، وقتی که من مسلمان باشم خب طبیعی است که اول به همسایه ام می رسم.

مجری: این سوالی که الآن با بیان این کتاب استاد شهید مطرح نمودید، اینجا من اجازه می خواهم که من یک مقدار بیشتر سوال را بشکافم و شما هم در این رابطه بیشتر توضیح دهید.

ببینید امام به عنوان یک شخصیت بزرگ که قهرمان جریان شناسی در شرایط کنونی است. یعنی یکی از خصلت های بارز امام این جریان شناسی است، می بینید که در رابطه با جبهه ملی چگونه موضع گیری می کند و ملیت و ملی گرایی را چگونه بیان می کند، ولی در عین حال می بینیم که ناصر در مصر از ناسیونالیزم عربی سود می گیرد و می بینیم که در بعضی از مفاهیم اسلامی به شرایط اقلیمی و ملیتی هم اسلام ارج می دهد. این را توضیح دهید که تا چه حد قابل قبول است، مثلاً با بیان این کتاب استاد بزرگوار شهیدمان آیت الله مطهری این را تفکیک کنید و بیشتر توضیح دهید که تا چه حد این ملیت گرایی قابل قبول و تا چه حد مردود است، آن چنان که امام موضع گیری می کند.

برادر علی اکبر اژه ای: طبیعی است که وقتی ما گفتیم «اسلام»، این با «ایرانی بودن» من مخالف نیست چون که من ایرانی هستم دیگر. با «عرب بودن» من مخالف نیست، با این مخالف است که به اسم ایرانی، به اسم کرد، به اسم عرب، به اسم بلوچ من ظلم به غیر ایرانی را ساکت در برابرش بنشینم، حق غیر ایرانی را اگر برده شد من ساکت بنشینم. مثلاً فرض کنم نفت که در ایران است فقط برای مرز ایران است، اما اگر در بیرون ایران مثلاً در افغانستان توطئه شد بگویم به من چه! اگر بیرون ایران در فلسطین فاجعه آفریده شد بگویم به من چه! این یعنی ملیت را در برابر اسلام قرار دادن.

اما زمانی است که نه، می گویم اول به همسایه ام می رسم، بعد به همسایه دورتر، بعد به شهرم، بعد به شهر نزدیک تر، بعد به کشورم و بعد به همسایه هایم. خب این طبیعی است، احترامی که آن قدر اسلام برای همسایه قائل است یعنی توجه به همسایه ها، توجه به نزدیکان، توجه به میهن به این معنا مانعی ندارد که مخالف اسلام نیست یعنی مانع همکاری جهانی من، مانع همکاری اسلامی من، مانع همکاری انسانی من نشود. اما اگر باعث شد که من به اسم «ملیت» بگویم نفت من، حق ندارید به افغانستان بدهید، حق ندارید به فلسطین بدهید.

بعضی از این آقایان فاسد و توطئه گر و نوکر امپریالسم افشاگری های خنده داری می کنند. مثلاً ایران چقدر پول به فلسطین داد… خُب داده باشد، باید افتخار کرد. اگر نداده برای ما فاجعه است و اتفاقاً هم هست که چرا آن کمک های راستین نمی شود. این ملیت است که می گوید من به عراق چه و عراق به من چه؟ سوریه به من چه؟ فلسطین به من چه؟ من مراقب خودم باشم و به فکر خودم باشم.

اما ناسیونالیزم عربی که فرمودید؛ خُب «ناصر» در برابر امپریالیسم یک مقداری از ناسیونالیسم کمک گرفت و ناسیونالیسم در ابتدا در برابر سلطه خارجی کمک می کند اما همین که حاکم شد به درون خودش می خزد و دیگر نمی تواند کمک بکند و ما معتقدیم ناصر یکی از ضرباتی که به انقلاب مصر زد اسلام را فراموش کرد و ناسیونالیسم را حاکم کرد و خود به خود وقتی اسلام فراموش شد از حمایت وسیع مسلمانان سراسر جهان محروم ماند و تا حدود زیادی به حمایت آن ها هم نپرداخت.

امام می آید موضع می‌گیرد و جداً هم موضع می گیرد چون می‌داند همه این ملی‌گراها خلاصه مرضشان، دردشان این است که نمی خواهند اسلام حاکم بشود، نمی‌خواهند قرآن حاکم بشود، قشقایی می گوید «عربیت»، آن دیگری می گوید «آخوندیسم»، آن دیگری می‌گوید «روحانیت»، آن دیگری می‌گوید «ارتجاع»، آن دیگری می‌گوید…. و همه و فرقی نمی‌کند همه یک مرض دارند، یک بیماری دارند، یک درد دارند و دردشان این است که اسلام به وجود نیاید، مکتب حاکم نشود و وقتی اسلام به وجود نیامد به درونش خزیده می شود:

۱- خطرش برای امپریالیسم کمتر می شود.

۲- محاصره راحت‌تر می شود. یعنی دیگر یاور و همگام ندارد و زودتر می توان شکستش داد و زودتر می شود از بینش برد.

مجری: بله. استنباط من از این بیان شما این است که یا باید مفهوم و مقوله مرزناپذیری انقلاب را برای همیشه باید کنار بگذاریم و یا همچنانی که امام می خواهند ملیت و ملی گرایی را از صفحه تاریخمان ورق بزنیم و کنار بگذاریم.

برادر علی اکبر اژه ای: که ان‌شاءالله ملیت آن چنانی وابسته را حتماً باید نابود کنیم ولی احترام به ایران به عنوان بخشی از اسلام، بخشی از امت اسلامی احترام بشود، چه مانعی دارد؟ اما بدبختی این است که ما بخواهیم فخر فروشی بکنیم، همان فضیلت فروشی که در زمان بنی امیه به وجود آمد و ایران و عرب و عجم و این بازی ها. یا فاجعه ای که در کردستان دارند ایجاد می کنند. چه فرقی است بین محروم کرد و محروم جنوب تهران؟! چه فرقی است بین محروم کرد و محروم بلوچ؟ چه فرقیست؟ همه انسان هستند. همه مسلم هستند…

مجری: و مستضعفین جهان…

علی اکبر اژه ای: …و مستضعفین جهان. چه فرقی است؟ چه امتیازی است؟ البته لباسشان را بپوشند، زبانشان را بحث بکنند، از زبانشان استفاده بکنند، از فرهنگشان. کی مانع است که شما لباس اصفهانی بپوشی، آن لباس تهرانی و آن زبان فلان!! آن کسی که به اسم «فدائی خلق» می آید خلق خلق می کند و یا آن کسی که به اسم مجاهد خلق می آید خلق، خلق می کند، او به من بگوید در مکتب مارکسیست اصلاً «خلق» معنی می دهد؟ «ملت» معنی می دهد؟ جز «طبقه» ما چیز دیگری داریم؟ که می آید خلق کرد معنی می دهد و مطرح می کند.

می داند خودش که بزرگ ترین حماقت سیاسی را دارد به کار می برد و آن این است که می گوید «خلق کرد»؛ در مارکسیسم «خلق» معنی نمی دهد، «امت» معنی نمی دهد، «ملت» معنی نمی دهد، در مارکسیست «طبقه» معنی می دهد. و این می آید کرد را مطرح می کند و خلق کرد چه کسی است؟ در دیدگاه او «قاسملو» است و بعد به کار بردن همه نیروهای ناآگاه در خط توطئه های «پالیزبان» ها و «اویسی» ها و «اردشیر زاهدی» ها و «عزالدین حسینی» ها و «قاسملوها». در آن خط کار می کند و الا به قول آیت الله طالقانی ما فرقی بین مستضعفین قائل نیستیم. بله، کسی که مستضعف تر است باید زودتر بشناسیم و آنکه محروم تر است باید به او زودتر رسید، آن کسی که نیازمندتر است باید به او زودتر رسید.

اما شما بیایید، دستگاه فیلم‌برداری که دارید، بروید و از جنوب تهران فیلم‌برداری کنید، از بلوچستان فیلم‌برداری کنید، در خود اصفهان ما بیایید فیلم‌برداری کنید، محرومانی هستند که کمتر از محرومان کرد نیستند و هیچ فرقی نمی کند ما چه امتیازی بیاییم قائل بشویم؟ اسلام برای همه آن ها مساوات قائل است و باید به همه آن ها رسید، منتها کسی که مظلوم تر است را بیشتر باید به آن رسید.

مجری: من در تایید گفته هایتان از روستایی در قلب شهرکرد چهارمحال و بختیاری نام ببرم که دو هفته تمام خر و الاغی در قناتشان افتاده بود و آب گوشت خر مرده می خوردند و در نهایت استضعاف به سر می برند و افشاگری هم اینجا بکنم که حاکم شرع منطقه غرب می گفت که یکی از این دخترهایی که به جرم قیام مسلحانه بر علیه جمهوری اسلامی دستگیر شده بود، می گفت تمام ملت ایران بی شعورند و تنها این خلقی که مسلحانه قیام کرده دارای آگاهی و شعور است به اعتبار اینکه از این دستاورد و از این شرایط خودش دارد دفاع می کند. و ما اینجا هم با این افشاگری بگوییم که آن ها که به ناسیونالیزم می اندیشند در هر صورت با موضع گیری های امام و با استفاده از این مقوله و مفهوم دارند فتنه انگیزی می کنند، ان‌شاءالله هر چه زودتر نابود خواهند شد.

اما اشاره می کنند که وقت نیست، من سوال های مهمی در رابطه با این توطئه های امپریالیزم دارم که خواهش می کنم که در رابطه با مسئله مهم «کودتا» توضیحاتی را بفرمائید. که یکی از نقشه های امپریالیست همین است. در این رابطه توضیحاتی را بفرمائید.

برادر علی اکبر اژه ای: مسئله کودتا که مطرح کردید می دانید که کودتا زمینه می خواهد و بدون زمینه کودتا به وجود نمی آید و اگر به وجود بیاید شکست می خورد. قبل از انقلاب بارها نقشه کودتا کشیدند اما زمینه نبود. بر فرض کودتا می کردند، خب تانک ها که در خیابان ها بود، زره پوش ها بود، همه مناطق تحت سلطه حکومت نظامی بود، خب کودتا بکنند که مثلا ۳ تا تانک دیگر اضافه بکنند خب ملت با همان مشت خالی پدر آن ۳ تانک دیگر را هم در می آورد.

این بود که قبل از انقلاب کودتا نمی گرفت و نگرفت و نکردند. اما بعد از انقلاب برخی خیال می کردند که به این زودی ها کودتا نمی کنند اما ضدانقلاب در سیمای خلق، در سیمای مسلمان‌نمای خلق، در سیمای افشاگر به قول خودش، در سیمای گروه های مکتبی مسلمان یا غیرمسلمان اما ضد اسلام کوشید که آنقدر زمینه ها را جور کند، نارضایتی ها را زیاد بکند که کودتا به وجود بیاید و دیدیم که یکی دوبار نقشه کودتا کشیدند ولی باز هم خنثی شد. چرا؟ چون زمینه ندارد. هنوز زمینه کاملی ندارد. و الا چه شرق و چه غرب اولین نقشه اش کودتاست؛ معنی ندارد که بخواهد خودش را معطل کند، پول خرج کند که چی؟ راحت کودتا می کند و کار را تمام می کند.

بنگلادش را شما ببینید، «مجیب الرحمان» می آید سر کار، هنوز جا و پایی پیدا نکرده که کودتا میشه و برکنار می شود و جالب اینجاست که یک کودتا صبح می شود و یک کودتا ۲۴ ساعت بعدش می شود که صبح در خط شوروی است عصر در خط امریکا است و پیداست که هر دو در خط امریکا بوده، مصلحت این بوده که صبح در خط شوروی باشد و این جناح را له کنند و عصر در خط امریکا باشد و آن جناح را له کند. همین طرحی که برای ایران هم داشتند که اول یک کودتای شدیداً چپی ایجاد کنند تمام مذهبیون، تمام یاران امام، تمام رهبران اصیل مکتبی را نابود کنند بعد خشم مذهبی مردم را تحریک کنند برگردانند و یک کودتای باز ظاهراً ضدچپی و در خط ملت ایجاد کنند و باقی مانده های نیروها را نابود کنند و بعد بیفتند در جریان خودشان.

کودتایی که در ایران شد این تذکر را باید داد و به ملت گفت، ملی گراها خیلی می کوشیدند این کودتا را ساده جلوه بدهند و به قول امام بعضی مسائل را بگویند علیه من، علیه شخص من، علیه فرد من، علیه گروه من… علیه ملت بود، کودتا علیه اسلام بود علیه شخص خاصی نبود و بعد آن کسانی که یارانشان در جبهه ملی در این کودتا دست داشتند و زمینه ساز کودتا بودند، در این دسیسه در روزنامه ها، در مطبوعات، در سخنرانی ها، در برنامه هایشان کوشش می کنند که این کودتا را عادی جلوه بدهند و دیگر چیزها را مهم تر جلوه بدهند و این باز نقشه امریکاست. یقین بدانید که نقشه امریکاست که این کودتای خطرناک را می کوشند عادی جلوه بدهند و انگار نه انگار که مسئله ای رخ داده و انگار نه انگار که فاجعه ای بنا بوده رخ دهد و حداقل قرار بوده در تهران خود ما ۲۰۰ هزار انسان کشته شود.

انگار نه انگار که حادثه ای بوده است. این چیست؟ این جز همان نقشه جدیدی است که برای کودتای بعدی آماده می شود که اگر باقی مانده های ملی گراها پیوستگی شان با کودتا لو نرفته است برای کودتای بعدی آماده بشوند و زمینه ساز بشوند. منهای دیگران اما فعلاً آن محور کودتا همین گروه های منحط سیاسی هستند که امام با اسم و رسم به اکثر آن ها حمله کرد و امیدواریم یکی دوتایی که باقی مانده اند این یکی دو تا، [البته] حزب توده که تکلیفش روشن روشن است و احتیاجی نیست که امام به آن حمله بکند،

و یک گروهی که نسبتاً مدعی اسلام و مدعی اسلام مبارز هست امیدواریم که هشیار شود بعد از این حوادث، بیدار شود که خطر کجاست، واقعاً خطر کجاست، و خوشبختانه تا حدودی فهمیده است و می گوید خطر لیبرالیسم است و امیدواریم که واقعاً بفهمد که خطر در کجاست و بیشتر این معنا را بفهمد و بفهمد که پایگاه مبارزه علیه امپریالیسم روحانیت اصیل است، این را بیشتر بفهمد نه اینکه یک جا بگوید… یک جا ما می بینیم که برادرانمان در «جنبش مسلمان مبارز» می گویند که خطر «لیبرالیسم» است و «ارتجاع» نیست؛ اما در دو شماره بعدش دوباره به همان گروهی که معتقدند که خطر نیستند حمله می کنند و به عنوان خطر معرفی می کنند غیرمستقیم. که البته ما معتقدیم که هیچ کدام آن ها خطر نیست به آن معنایی که آن آقایان حمله می کنند چون وقتی لیبرالیسم را می گویند غیرمستقیم بر می گردند به لیبرالیست های واقعی و مذهبیون راستین (یاران امام)، وقتی هم ارتجاع را می گویند برمی گردانند به ارتجاعیون واقعی و یاران امام!

یعنی قاطی می کنند، لیبرالیسم‌شان را قاطی می کنند، ارتجاع‌شان را قاطی می کنند، نتیجه اش همان می شود و الا ارتجاع واقعی را به آن حمله نمی کنند و می گویند که خطر ارتجاع نیست، بعد که تحلیل می کنی یعنی یاران امام چی هستند؟ مرتجع اند. این خودش زمینه ساز کودتاست چه فرقی می کند. و باید هوشیار بود باید بیدار بود که کودتا که یکی از بزرگ ترین توطئه های امپریالیست ها هست نباید به وجود بیاید و آن را می شود خنثی کرد.

می توان خنثی کرد که مکتب را زنده نگه داریم. ایمان به شهادت و ایمان به اسلام را تقویت کنیم و هرگونه گرایش غیرمکتبی و غیراسلامی را در وزیر، وکیل، نماینده، مقام عالی، هر پستی که هست، گرایش دارد که اسلامیت اسلامی ایران را بگیرد، اسلامیت ایران را بگیرد محکم در برابرش بایستیم، نیرومند در برابرش بایستیم، چون اگر اسلام از انقلاب ایران گرفته شد یقین بدانید که شکست می خورد و همین جا اشاره کنم که بعد از این ملی ها که خب مسلمان هم هستند، در خط هم هستند، علاقمند هم هستند خیلی مسخره است که می گویند ما به فرم زیاد نباید توجه بکنیم مثلاً مسئله حجاب مسئله ای نیست، دست به زن دادن مسئله ای نیست، بی توجهی به احکام اسلامی مسئله ای نیست، چرا مسئله نیست؟ همه این ها مسئله است، با همین چیزها ما انقلاب کردیم، با همین احکام جزء و درشت اسلام قیام کردیم نه اینکه با بعضیش قیام کنیم و با بعضیش بگوییم مسئله ای نیست.

حسین[ع] شهید شد برای امر به معروف و نهی از منکر، و برای همین حفظ ظاهر و حفظ باطن هردو. و الا می گفتند تظاهر به روزه خواری مانعی ندارد شما روزه تان را بخورید ولی ایمانتان محکم باشد به انقلاب؛ مگر می شود چنین چیزی؟

مجری: سوال مهم دیگری که من خیلی سریع مطرح کنم و به اعتبار اینکه وقت دیگری نمانده شما هم سریع جواب بدهید، این است که باز یکی دیگر از توطئه هایی که مشهود بود امپریالیزم به ارتکابش دست زده بود ایجاد انقلابیونی داغ تر از انقلابیون! همچنان که خود امام هم در قالب یک نقل قولی از یکی از علمای همدان این را خیلی زیبا بیان فرمودند در این رابطه هم توضیحی بفرمائید.

شهید اژه ای: بله، آن علمای همدان در رابطه با آن یهودی که آمده بود و مسلمان شده بود و داغ تر از مسلمان ها شده بود. انقلابیون داغ تر در «شیلی» این طور بود، هر شعاری «آلنده» می داد دو قدم جلوتر انقلابیون وابسته و ظاهراً انقلابی و باطناً همان سرمایه دارها، همان فئودال ها، همان توطئه گرها، همان CIA ها، این کار را می کردند.

در ایران هر شعار انقلابی شما بدهید دو قدم جلوتر آن ها عمدا برمی دارند، عمداً داغ تر از انقلاب قدم برمی دارند، عمداً می خواهند بگویند که مثلاً آغاز انقلاب «ارتش منحل باید بشود»، مگر می شود چنین چیزی؟ چرا ارتش منحل بشود؟ نمی گویند «ارتش تصفیه بشود» می گویند «ارتش منحل شود». یا مثلاً در رابطه با [وام ها می گویند که] تمام وام ها بخشیده شود یا تمام قرض ها بخشیده شود. همین طور شعار! خب قشنگ است دیگر، خیلی زیباست. «ببخشید همه چیز را»! خُب به چه ضابطه ای ببخشیم؟ با چه ضابطه ای و چه امکاناتی؟

آن قدر شعار می دهند که نیازهای کاذب ایجاد می کنند و با نیازهای کاذب که واقعاً یکی از توطئه های گروه های سیاسی است، ۶ ساعت کار بشود یا در هفته ۴۸ ساعت بشود ۴۰ ساعت و اگر ۴۰ ساعت شد می گویند ۳۶ ساعت بشود و اگر ۳۶ ساعت شد می گویند ۳۲ ساعت و همین طور بازی در می آورند و داغ تر شعار می دهند و خودشان را داغ تر جلوه می دهند ولی اکثراً خودشان سرمایه دار هستند، اکثراً خودشان فئودالند، اکثراً خودشان ساواکی هستند.

من به عنوان یک فرد که اطلاعاتی از همه این گروه ها اکثراً دارم می بینم که همشاگردی من مارکسیست، ساواکی و الآن عضو چریک های فدائی خلق است! در دانشگاه ایشان ساواکی بود الآن عضو چریک های فدائی خلق است یا در مجاهدین خلق زیاد به توضیح نیاز نیست. مجاهدین خلق با چه کسی همکاری می کرد؟ با عزّالدین ساواکی، با قاسملوی صهیونیست، با فئودال های کردستان و توطئه گرهای در کردستان و در درون خودشان می دانید فردی بود که مرحوم حنیف نژاد و دیگران را لو داد و وابستگی خودش را به ساواک با آن مطالبی که منتشر شده نشان داد.

خب این چه چیزی را نشان می دهد؟ نشان می دهد که در درون وابسته اند، وابسته به امریکایند، وابسته به ساواک هستند، وابسته به توطئه گرها هستند اما در بیرون خودشان را داغ تر از آنی که هستند، داغ تر از انقلاب نشان می دهند و دلسوزتر از انقلاب نشان می دهند و این چیزی است که به نظر ما یکی از خطرات بزرگی است که در برابر هر انقلاب به وجود می آید. شعارهای تندتر دادن و انقلابی نماتر بودن. و در جلسه بعدی اگر فرصتی شد و اگر خدمتتان بودیم، و اگر نبودیم فقط اینجا اشاره کنم که دایه های دلسوزتر از مادر هستند.

مجری: در هر صورت امیدواریم که این برنامه ها در جهت رشد افکار عمومی و بیان یک سری از حقایق و واقعیت هایی که لازم بود مؤثر بوده باشد و امیدواریم که بتوانیم بیش از این در خدمت شما در تهیه این برنامه ها باشیم و از خدای بزرگ برای همه شما آرزوی توفیق روزافزون داریم و امیدواریم که همه با عشق بیشتر به رهبری و اطاعت از دستورها و فرامین‌اش در جهت پیشبرد انقلاب روز به روز موفق تر باشیم و مسئولین هم با تأسی از این بزرگمرد که در طول تاریخ تشیع بی نظیر بوده با پیروی کامل از این امید مستضعفین جهان به پیروزی های بیشتری دست بیابند و ملت را هر لحظه در مقطع های مختلف به پیش ببرند.

به اتفاق برادرمان آقای اژه ای با همه شما خداحافظی می کنیم امیدواریم که در همیشه زندگیتان موفق باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: , , , , ,

مطالب مرتبط

نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


شفاف (شبکه فعالان انقلابی فضای مجازی)
شفاف (شبکه فعالان انقلابی فضای مجازی)
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
به توان تشکیلات! (کتاب تقدیرشده منتقدین) 09132706715
پایگاه خبری رهیافته
پایگاه خبری رهیافته
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715
تبلیغات در مردمی ترین سایت استان اصفهان؛ 09132706715
اصفهان شرق
اصفهان شرق
وعده صادق
وعده صادق