دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: اجتماعی
چاپ خبر
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
استرس
قابل استفاده برای دانشجویان، مدیران، کارمندان و...
 تکنیک های ساده برای کاهش استرس +دانلود کتاب   

هرچه به خدا نزديك­تر شويم، استرس­ كمتر خواهد شد. استرس و اضطراب ازجمله بيماری های رواني است كه با رفتاردرماني و سعي و كوشش خود فرد، پيشگيري و يا بهبود مي‌یابد. در اين كتاب راهكارهاي ساده‌اي براي هر موقعيت شغلي، خانوادگي، اجتماعي و امثالهم بيان گرديده است...

ندای اصفهان، سرویس اجتماعی: دنیای امروز جهانی است پرتنش؛ فشارهای روحی و عصبی، اندوه و افسردگی، دلهره و تشویش، و به زبان ساده‌تر غم و غصه دست از سر ما بر نمی‌دارد. نگرانی­ های بیش از حد مشکلی است که میلیون‌ها نفر به آن گرفتارند اما دل‌نگرانی (استرس) همیشه مخرب و زیانبار نیست! درواقع گاهی اوقات بهتر است نگران باشیم. در یک کلام می‌توان گفت استرس واکنش لازم و حیاتی است، اما با گذشت زمان ویرانگر می‌شود. استرس یا فشار روانی، فراگیرترین عارضه در مردم جهان، و ریشه اکثر بیماری‌های جسمی و روانی است.

استرس چیست؟ از بسیاری جهات استرس مانند عشق است که هر کس آن را به گونه‌ای درک می‌کند و خودش را از راه‌های عجیب نشان می‌دهد. در یک کلام، استرس نیرویی قوی است که قادر است خوبی‌ها و بدی‌های بسیاری را سبب شود.

کتاب تکنیک های ساده برای کاهش استرس به قلم «کیوان کاوه» و «حسین فتحی» در ۱۵۰ صفحه و به همت نشر «فهمیده» منتشر شده است و اکنون به صورت اختصاصی در اختیار سایت ندای اصفهان قرار داده شده است.

دریافت فایل کامل کتاب: دانلود

***

نویسنده در مقدمه می نویسد: سلامتی روانی در مقابل اختلالات روانی نیازمند مدیریت همه جانبه است. اگر مدیریت را عمل، تجزیه و هنر هماهنگی منابع انسانی و غیرانسانی در جامعه تعریف کنیم لذا کنترل و هماهنگی روابط انسانی با خود را می‌توان شرط اساسی برای هماهنگی با دیگران تلقی کرد و این دو را می‌توان کلید دستیابی به هماهنگی منابع غیرانسانی نیز تلقی نمود. زیرا نگاه جامع و کلی در وضعیت جدید بیش از هر عامل دیگری شرط موفقیت در مدیریت سیستمی و امروزی تلقی شده است.

استرس

خطرناک­ترین عامل اختلالات روانی از نظر دانشمندان امروزی استرس و اضطراب است. استرس می‌تواند رفتار و روان‌ انسان را به هم بریزد و کنترل آن نیازمند مدیریت فرد بر روان خود است. مدیریت نیز علاوه بر علم نیازمند تجربه و مهارت برای خوددرمانی است. این بُعد شخصیت انسان را چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر عظیم‌شأن اسلام کنترل آن را جهاد اکبر می‌نامد.

دانشمندان روان‌شناختی استرس و اضطراب را زنگ خطر جدی برای بیماری های شدید روانی (سایکوزها) تلقی نموده‌اند؛ لذا پیشگیری و درمان آن را عمدتاً وابسته به مدیریت شخصیت بر روان و رفتار خود می‌دانند.

عامل مهمی که نقش زیاد در پیشگیری از استرس دارد داشتن ایمان قلبی به خداست. هرچه به خدا نزدیک­تر شویم، استرس­مان کمتر خواهد شد. استرس و اضطراب از جمله بیماری های روانی است که با رفتاردرمانی و سعی و کوشش خود فرد، پیشگیری و یا بهبود می‌یابد. در این کتاب راهکارهای ساده‌ای برای هر موقعیت شغلی، خانوادگی، اجتماعی و امثالهم بیان گردیده است.

برخی مطالب این کتاب بدین شرح است:

فصل اول: استرس و راههای مبارزه با آن

فصل دوم: استرس در محیط خانه

فصل سوم: تاثیر ورزش بر استرس

فصل چهارم: استرس در محیط کار

فصل پنجم: راههای کنترل استرس در محیط کار

فصل ششم: چه کنیم در محیط کارمان آرامش داشته باشیم؟

فصل هفتم: روشهایی برای کاهش استرس در محیط کار

فصل هشتم: استرس در مدیریت

فصل نهم: استرس برای دانشجو

فصل دهم: اضطراب و راههای مقابله با آن

فصل یازدهم: ایمان و استرس

فصل دوازدهم: نقش تغذیه در استرس

فصل سیزدهم: چگونه اضطراب را به خنده تبدیل کنیم

برچسب‌ها: , , , ,

مطالب مرتبط

  1. هانیه می‌گه:

    واقعا عالی بود ممنون.




    0



    0
نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


پایگاه خبری رهیافته
پایگاه خبری رهیافته
میدان نیوز
میدان نیوز
حوزه و روحانیت
حوزه و روحانیت
انقلابی شدن
انقلابی شدن
اصفهان شرق
اصفهان شرق
تبلیغات
تبلیغات
گفتمان نیوز
گفتمان نیوز
وعده صادق
وعده صادق