سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶
اخبار اصفهان
سرتیتر اخبار
سرویس: اجتماعی
چاپ خبر
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
قابل استفاده برای دانشجویان، مدیران، کارمندان و...
 تکنیک های ساده برای کاهش استرس +دانلود کتاب   

هرچه به خدا نزديك­تر شويم، استرس­ كمتر خواهد شد. استرس و اضطراب ازجمله بيماری های رواني است كه با رفتاردرماني و سعي و كوشش خود فرد، پيشگيري و يا بهبود مي‌یابد. در اين كتاب راهكارهاي ساده‌اي براي هر موقعيت شغلي، خانوادگي، اجتماعي و امثالهم بيان گرديده است...

ندای اصفهان، سرویس اجتماعی: دنیای امروز جهانی است پرتنش؛ فشارهای روحی و عصبی، اندوه و افسردگی، دلهره و تشویش، و به زبان ساده‌تر غم و غصه دست از سر ما بر نمی‌دارد. نگرانی­ های بیش از حد مشکلی است که میلیون‌ها نفر به آن گرفتارند اما دل‌نگرانی (استرس) همیشه مخرب و زیانبار نیست! درواقع گاهی اوقات بهتر است نگران باشیم. در یک کلام می‌توان گفت استرس واکنش لازم و حیاتی است، اما با گذشت زمان ویرانگر می‌شود. استرس یا فشار روانی، فراگیرترین عارضه در مردم جهان، و ریشه اکثر بیماری‌های جسمی و روانی است.

استرس چیست؟ از بسیاری جهات استرس مانند عشق است که هر کس آن را به گونه‌ای درک می‌کند و خودش را از راه‌های عجیب نشان می‌دهد. در یک کلام، استرس نیرویی قوی است که قادر است خوبی‌ها و بدی‌های بسیاری را سبب شود.

کتاب تکنیک های ساده برای کاهش استرس به قلم «کیوان کاوه» و «حسین فتحی» در ۱۵۰ صفحه و به همت نشر «فهمیده» منتشر شده است و اکنون به صورت اختصاصی در اختیار سایت ندای اصفهان قرار داده شده است.

دریافت فایل کامل کتاب: دانلود

***

نویسنده در مقدمه می نویسد: سلامتی روانی در مقابل اختلالات روانی نیازمند مدیریت همه جانبه است. اگر مدیریت را عمل، تجزیه و هنر هماهنگی منابع انسانی و غیرانسانی در جامعه تعریف کنیم لذا کنترل و هماهنگی روابط انسانی با خود را می‌توان شرط اساسی برای هماهنگی با دیگران تلقی کرد و این دو را می‌توان کلید دستیابی به هماهنگی منابع غیرانسانی نیز تلقی نمود. زیرا نگاه جامع و کلی در وضعیت جدید بیش از هر عامل دیگری شرط موفقیت در مدیریت سیستمی و امروزی تلقی شده است.

استرس

خطرناک­ترین عامل اختلالات روانی از نظر دانشمندان امروزی استرس و اضطراب است. استرس می‌تواند رفتار و روان‌ انسان را به هم بریزد و کنترل آن نیازمند مدیریت فرد بر روان خود است. مدیریت نیز علاوه بر علم نیازمند تجربه و مهارت برای خوددرمانی است. این بُعد شخصیت انسان را چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر عظیم‌شأن اسلام کنترل آن را جهاد اکبر می‌نامد.

دانشمندان روان‌شناختی استرس و اضطراب را زنگ خطر جدی برای بیماری های شدید روانی (سایکوزها) تلقی نموده‌اند؛ لذا پیشگیری و درمان آن را عمدتاً وابسته به مدیریت شخصیت بر روان و رفتار خود می‌دانند.

عامل مهمی که نقش زیاد در پیشگیری از استرس دارد داشتن ایمان قلبی به خداست. هرچه به خدا نزدیک­تر شویم، استرس­مان کمتر خواهد شد. استرس و اضطراب از جمله بیماری های روانی است که با رفتاردرمانی و سعی و کوشش خود فرد، پیشگیری و یا بهبود می‌یابد. در این کتاب راهکارهای ساده‌ای برای هر موقعیت شغلی، خانوادگی، اجتماعی و امثالهم بیان گردیده است.

برخی مطالب این کتاب بدین شرح است:

فصل اول: استرس و راههای مبارزه با آن

فصل دوم: استرس در محیط خانه

فصل سوم: تاثیر ورزش بر استرس

فصل چهارم: استرس در محیط کار

فصل پنجم: راههای کنترل استرس در محیط کار

فصل ششم: چه کنیم در محیط کارمان آرامش داشته باشیم؟

فصل هفتم: روشهایی برای کاهش استرس در محیط کار

فصل هشتم: استرس در مدیریت

فصل نهم: استرس برای دانشجو

فصل دهم: اضطراب و راههای مقابله با آن

فصل یازدهم: ایمان و استرس

فصل دوازدهم: نقش تغذیه در استرس

فصل سیزدهم: چگونه اضطراب را به خنده تبدیل کنیم

برچسب‌ها: , , , ,

مطالب مرتبط

  1. هانیه گفت:

    واقعا عالی بود ممنون.




    1



    0
نظر شما
نام :

ایمیل :

از درج کامنت های توهین آمیز معذوریم
متن کامنت :
 


کاردرمانی کوشا؛ مجهزترین مرکز کاردرمانی در اصفهان
کاردرمانی کوشا؛ مجهزترین مرکز کاردرمانی در اصفهان
اصفهان شرق
اصفهان شرق
پایگاه خبری رهیافته
پایگاه خبری رهیافته
گفتمان نیوز
گفتمان نیوز
وعده صادق
وعده صادق